Veelgestelde vragen
Abonnement & E-mail
Veelgestelde vragen over je abonnement:
Je mag normaal gesproken 10 werkdagen aanhouden voordat je gebruik kunt maken van onze diensten. Die tijd hebben wij nodig om -samen met de netwerkbeheerder- de glasvezellijn te activeren en alle voorbereidingen te treffen voor de overstap naar glasvezel.
Je abonnement gaat in vanaf het moment dat de installatie is uitgevoerd bij je. Installeer je de apparatuur zelf dan spreken wij samen een startdatum af waarop het abonnement ingaat. Ofwel je start pas met betalen zodra je daadwerkelijk gebruik maakt van onze diensten.
Een overeenkomst ga je bij ons aan voor de duur van 1 jaar en is daarna maandelijks (schriftelijk) opzegbaar.
Je kunt wijzigingen doorgeven via e-mail, telefonisch of vul het contactformulier in op onze website. Alleen voor internet sluit je een overeenkomst voor een jaar af, alle overige diensten kunnen maandelijks aangevraagd en opgezegd worden.
Dit kan je eenvoudig zelf doen via het menu van de TV-ontvanger. Selecteer account, dan de optie pakketten en voeg het gewenste extra zenderpakket toe. Klik op OK en voer de pincode in die je van ons bij de TV-ontvanger hebt ontvangen. Binnen 2 werkdagen ontvang je van ons een bevestigingsmail.
Uiteraard mag je je verzoek ook altijd telefonisch of per e-mail doorgeven. De extra zenderpakketten zijn maandelijks opzegbaar.
Door de opkomst van de mobiele telefoon en vooral de smartphone wordt het vast bellen minder populair. Toch hebben veel huishoudens nog steeds een vaste lijn, vaak ook omdat het voor de abonnementsprijs niet of nauwelijks verschil maakt. Dat is bij VAIBR ook het geval.
Gebruik je de
telefoon niet, dan maak je ook geen kosten. Een vaste telefoon kan meerwaarde
bieden: om bereikbaar te zijn of om te kunnen bellen in noodgevallen als je mobiel
leeg is of het niet doet. Ben je ZZP’er dan kan een vast nummer professioneler en
betrouwbaarder overkomen.
Per post ontvang je een installatiepakket mét uitgebreide handleiding.
Wil je de installatie toch liever door onze monteur laten
doen? Dat kan. De monteur sluit in dat geval jouw internet aan en eventueel
aanvullende diensten zoals Televisie en Telefonie. We brengen voor een
monteursafspraak € 55,00 in rekening.
Kom je er met zelf installeren niet uit dan kan kun je ons bellen voor telefonische hulp via 0418-226022.
Kom je er telefonisch niet uit dan kan onze ervaren monteur de apparatuur voor je installeren.
Ga je verhuizen, geef dit dan tijdig door. Wil je je abonnement behouden dan kan dit als er glasvezel beschikbaar is op je nieuwe adres. Je gaat in dat geval een nieuw contract aan voor 1 jaar.
Wil je je abonnement opzeggen dan is er een opzegtermijn van 1 maand.
Kijk hier of wij ook glasvezel kunnen leveren op jouw nieuwe adres.
Wil je je abonnement opzeggen dan vragen we je dit per e-mail te doen of per post. We ontvangen graag je gegevens, je klantnummer en
het adres waar we de diensten leveren. Laat je ons weten welke diensten je op wilt zeggen?
Wij horen graag de reden van opzeggen. Dat biedt ons de gelegenheid om onze dienstverlening te blijven verbeteren.
Bij VAIBR. sluit je een overeenkomst voor een jaar af; als je wilt opzeggen binnen deze contractperiode dan kun je je huidige abonnement niet zomaar opzeggen. Neem contact met ons op dan kijken we samen met je naar de reden van opzegging en de gewenste opzegdatum. Het kan zijn dat we in dit geval een eenmalige opzegvergoeding zullen vragen. Het is dan aan jezelf om te kijken of het de moeite waard in om je internet abonnement vroegtijdig op te zeggen.
Er moet vaak al genoeg geregeld worden bij een overlijden en dat is niet altijd even gemakkelijk. Wij hopen het je zo gemakkelijk mogelijk te maken door kosteloos het abonnement op te zeggen of het abonnement over te zetten op naam van iemand anders. Zeggen wij het abonnement voor je op dan zullen wij de datum van overlijden aanhouden. Stuur ons een e-mail met de overlijdensakte (per post mag ook) en wij helpen je gelijk verder. Sterkte.
Mocht je apparatuur (modem en/of TV-ontvanger) van ons in bruikleen hebben dan zullen we je per mail of telefonisch over het terugsturen van de apparatuur informeren.
Veelgestelde vragen over e-mail:
Dat hangt af van het soort e-mailadres dat je gebruikt.
Maak je gebruik van een provider onafhankelijk e-mailadres zoals Gmail, Hotmail of Outlook dan is het geen probleem om deze mee te nemen.
Heb je een e-mail van je huidige provider (bijv. hetnet.nl of kpnmail.nl) dan vervalt deze wanneer je het contract met je huidige provider opzegt. Een tip: KPN biedt de mogelijkheid om je e-mail te behouden voor een klein bedrag per maand. Dit kan het overwegen waard zijn.
Heb je al een eigen domeinnaam met bijbehorende mailbox, dan kun je dat e-mailadres ook gewoon blijven gebruiken.
Wij bieden geen e-mail dienstverlening aan. Er is zo weinig vraag naar, zeker gezien de vele gratis diensten die op het internet beschikbaar zijn zoals Gmail en Hotmail. Om die reden hebben wij de keuze gemaakt deze dienst niet aan te bieden.
Bekijk onze veelgestelde-vragen-pagina ook voor antwoord op vragen over onder andere internet, televisie, je abonnement etc.