Veelgestelde vragen

Bestelproces

Veelgestelde vragen over het bestelproces:

Je ontvangt van ons een bevestigingsmail met een overzicht van je bestelling. In de tussentijd gaan wij aan de slag met het in orde maken van je bestelling.

Is er al een glasvezelmodem (NTU) in je huis geplaatst dan zullen wij samen met jou een datum afspreken waarop we het glasvezelabonnement in zullen laten gaan. Indien je gebruikt maakt van onze monteur voor de installatie spreken wij een datum en tijdstip met je af die jou het beste uitkomt.

Je mag uitgaan van 10 werkdagen voordat je gebruik kunt maken van onze diensten. Die tijd hebben wij nodig om -samen met de netwerkbeheerder- de glasvezellijn te activeren en alle voorbereidingen te treffen voor de overstap naar glasvezel.

Is de glasvezel nog niet binnengebracht dan zal de glasvezel aansluiting eerst gerealiseerd moeten worden in overleg met de netwerkbeheerder.

Na het plaatsen van de bestelling ontvang je van ons een bevestigingsmail, vanaf dat moment heb je 14 dagen bedenktijd. Annuleer je binnen 14 dagen dan zijn er geen kosten aan verbonden.

Tip: Wacht het contactmoment of de bevestigingsmail vanuit onze kant eerst even af. Neem je voor die tijd al contact op dan kan het zijn dat je bestelling nog niet is verwerkt. 

Annuleer je niet dan ga je bij ons een abonnement voor een jaar aan.

Ja, dat kan. Bel of mail ons en wij zullen de bestelling wijzigen voor je.

Kies je voor een glasvezelaansluiting dan heb je de keus om het pakket zelf te installeren of dit door onze monteur te laten doen.

Basisinstallatie door onze monteur houdt het volgende in:

  • Installeren van het modem/router: onze monteur installeert het modem/router bij het signaalovername punt of de (glasvezel)converter.
  • Instellen van de WiFi: WiFi wordt beschikbaar gemaakt op maximaal drie apparaten in huis (laptop, tablet of smartphone).
  • Telefonie beschikbaar maken op het vaste telefoontoestel: de monteur controleert of het telefoonnummer goed staat ingesteld en je weer kunt telefoneren met je vaste telefoontoestel. Wij installeren maximaal één telefoontoestel per gekozen gesprekskanaal.
  • TV digitaal instellen: heb je gekozen voor digitale televisie (DVB-C), dan worden maximaal twee TV toestellen digitaal aangesloten en ingesteld.
  • Interactieve TV installeren: heb je gekozen voor interactieve TV, dan worden de gekozen interactieve TV ontvanger(s) via een HDMI kabel aangesloten op jouw TV toestel.


De basisinstallatie bedraagt ongeveer een uur à anderhalf uur. Je betaalt voor de installatie (eenmalig) € 55,00.

Let op: om de basisinstallatie succesvol te kunnen uitvoeren, gaan wij er vanuit dat de juiste binnenhuisbekabeling aanwezig is. Je bent als klant zelf verantwoordelijk voor deze bekabeling, tenzij er voor gekozen is het meerwerk door de monteur uit te laten voeren. De monteur legt geen kabels buitenom en boort niet door de vloer of het plafond.

Wil je meerwerk laten uitvoeren of extra apparaten laten aansluiten door onze monteur? Extra werkzaamheden kunnen worden uitgevoerd tegen betaling; informeer naar de mogelijkheden en tarieven bij onze Klantenservice. Materiaalkosten voor bijv. nieuwe kabels zijn voor eigen rekening.

Lees voor de volledige voorwaarden ons installatie-reglement.

Je hebt een UTP (CAT5E / CAT6) kabel nodig om je PC en/of de TV-ontvanger aan te sluiten op je modem.

Wil je extra werkzaamheden laten uitvoeren om onze diensten in gebruik te kunnen nemen, dan kun je kiezen voor meerwerk. Hierbij kan gedacht worden aan het laten leggen van een kabel, het wegwerken van kabels of het aansluiten van extra apparatuur zoals WiFi repeaters of extra accesspoints.

Tijdens het plannen van de overstap of monteursafspraak kun je hiervoor kiezen. De werkzaamheden worden afhankelijk van het gebied waar je woonachtig bent uitgevoerd door onze eigen monteur of een monteur van een externe partner.

Informeer naar de mogelijkheden en tarieven bij onze Klantenservice. Materiaalkosten voor bijv. nieuwe kabels zijn voor eigen rekening.

Lees voor de volledige voorwaarden ons installatie-reglement.

Bekijk onze veelgestelde-vragen-pagina ook voor antwoord op vragen over onder andere internet, televisie, je abonnement etc.