Veelgestelde vragen

Telefonie

Veelgestelde vragen over telefonie:

Dat kan, je kunt je huidige telefoonnummer behouden, wij zorgen ervoor dat je telefoonnummer over wordt genomen van je huidige provider. Wel moet het netnummer hetzelfde zijn. Je kunt ook kiezen voor een nieuw nummer.

Ja, alle reguliere particuliere toestellen kunnen gebruikt worden.

Met VAIBR. bel je goedkoop, je betaalt € 0,03 p.m. voor het bellen naar vaste nummers (met uitzondering van betaalde servicenummers) en € 0,14 p.m. naar mobiele nummers. Het starttarief is € 0,06. Kijk op onze telefonie-pagina voor meer informatie over het bellen en onze belbundels.

Dat is mogelijk. Bel voor € 5,00 per maand onbeperkt naar vaste nummers in NL en voor 5,00 per maand naar vaste en mobiele nummers binnen NL. Kijk op onze Telefonie pagina voor meer informatie over onze belbundels en de voorwaarden.

Het is mogelijk om een tweede telefoonlijn te krijgen. Je betaalt € 5,00 per maand voor de tweede telefoonlijn.

Directe doorschakeling en back-up doorschakeling: bij directe doorschakeling worden alle gesprekken direct doorgeschakeld naar het door jou opgegeven nummer, bij back-up doorschakeling wordt het telefoonnummer bij uitval van diensten doorgeschakeld naar het door jou opgegeven nummer.

Je voicemaildienst staat standaard uitgeschakeld. Wij helpen je graag om de voicemaildienst te activeren.  Als de dienst eenmaal is geactiveerd kun je een persoonlijk voicemailbericht opnemen door te bellen naar 1233.

Wat wij kunnen doen is je nummer niet in de telefoongids vermelden en we kunnen zorgen dat je anoniem belt zodat je telefoonnummer niet zichtbaar wordt op het scherm van de persoon die je belt.

Je kan in dit geval het beste even contact opnemen met onze technische Klantenservice, dan zullen wij je helpen de onderliggende oorzaak te vinden. Graag ontvangen we dan de volgende gegevens: datum, tijdstip van bellen, het telefoonnummer van degene die je geprobeerd heeft te bellen of die je probeerde te bellen en de provider van de ander.

Onder anoniem bellen verstaan we het bellen zonder nummerherkenning. Dit kunnen bedrijven zien die hun nummer uitgeschakeld hebben, mensen met een geheim nummer of mensen die nummerherkenning hebben uitgeschakeld.

Je kunt overwegen anonieme bellers tijdelijk te blokkeren, raadpleeg hiervoor de instellingen van je telefoon.

Een andere optie is het blokkeren van alle anonieme nummers. Bel hiervoor *141. Je blijft wel bereikbaar voor personen die hun nummer wel tonen.

Let op: ziekenhuizen, huisartsen etc. bellen ook anoniem, overweeg het blokkeren van anonieme nummers daarom goed.

Ken je dit nummer niet, neem dan niet op en bel niet terug.

Je kunt overwegen het nummer te blokkeren. Op sommige vaste telefoons kan dit. Ook is het verstandig om het nummer op te zoeken in Google, misschien is het nummer al bekend als frauduleus. Laat ons in dit geval het nummer weten, dan kijken wij of we dit nummer voor jou én voor alle Telefonie gebruikers van [VAIBR_style] kunnen blokkeren.

Het kan wel. Wij raden je aan de leverancier van je alarmcentrale te raadplegen voor meer informatie. Kijk altijd goed na of je wel verzekerd bent bij eventuele storingen.

Nee, wij ondersteunen geen fax.

Bekijk onze veelgestelde-vragen-pagina ook voor antwoorden op onderwerpen als internet, televisie, overstappen, glasvezel etc.