Veelgestelde vragen

Televisie & Radio

Veelgestelde vragen over televisie & radio:

Je hoeft in de meeste gevallen geen nieuwe TV aan te schaffen. Twijfel je toch? Onze technische Klantenservice kijkt graag even met je mee. 

Je hebt een UTP (CAT 5E / CAT6) kabel nodig om de TV-ontvanger aan te sluiten op je modem. Verbind de TV-ontvanger met je TV door middel van de meegeleverde HDMI kabel.

Per abonnement kun je maximaal 4 ontvangers afnemen en gebruiken. 

Je hebt een UTP (CAT 5E / CAT6) kabel nodig om je PC en/of de TV-ontvanger aan te sluiten op je modem.

Bestel je ons alles-in-één abonnement Complete dan kunnen wij je voorzien van een modem (te koop of in bruikleen) waar je naast de mogelijkheid om een TV-ontvanger aan te sluiten ook een coax kabel op het modem aan kunt sluiten om digitaal TV te kijken. 

De zenders kunnen per regio verschillen. We sturen je graag een overzicht.

Met Interactieve TV kijk je je programma’s waar en wanneer jij dat wilt. Je kan programma’s vanaf het begin opstarten, pauzeren en -als je de opneemfunctie er ook bijneemt- opnemen en programma’s tot 7 dagen terugkijken. Daarnaast kun je ook via de  VAIBR. Live TV App TV kijken op je smartphone of tablet. 

Nee, alleen bij het alles-in-één abonnement Complete is Interactieve TV standaard inbegrepen.

Nee, extra zenderpakketten activeren wij voor je op je TV-ontvanger.

Alleen indien je ons alles-in-één abonnement Complete bestelt en ook coax kabels gebruikt om digitaal TV te kijken, heb je een smartcard nodig als je extra zenderpakketten bestelt. Deze extra zenderpakketten activeren wij dan voor je op de smartcard. Je betaalt eenmalig € 25,00 voor een smartcard.

Netflixen via de TV-ontvanger van VAIBR. gaat helaas niet. Als je Netflix wilt kijken op je TV heb je een apparaat met de Netflix App nodig. De Netflix App is op veel Smart TV’s, gameconsoles en blu-rayspelers beschikbaar.

Analoog TV kijken kan nu nog, maar misschien heb je een TV die al geschikt is om digitaal TV te kijken of een losse digitale decoder (geschikt voor digitale TV/DVB-C)? Onze technische Klantenservice denkt graag met je mee.

Dit kan zolang je een Ziggo gecertificeerde decoder hebt met (externe) harddisk.

Het kan een keer voorkomen dat een nieuwe TV de zenders niet kan vinden. Dit kan aan de software van de TV liggen. Door naar de fabrieksinstellingen te gaan en de taal en het land opnieuw in te stellen los je het probleem in veel gevallen op.

Kijk ook of je de juiste netwerkgegevens gebruikt:

Frequentie: 304.000 

Network ID: 8888 

Symbolrate: 6875 

QAM: 256-QAM

Een geblokt of gestreept beeld kan te maken hebben met een zwak signaal, maar het kan ook aan externe apparaten liggen. Kijk eerst of alle kabels nog goed aangesloten zijn. Verwijder eventuele splitters/versterkers/powerline adapters en sluit je TV of TV-ontvanger rechtstreeks aan op de hoofdaansluiting, herstart je apparatuur en zoek opnieuw naar zenders.  

Toch hulp nodig? Onze technische Klantenservice helpt je graag.

Ja dat kan, via de TV ontvanger kun je radio luisteren op je TV. 

Dat kan, maar niet alle zenders zijn dan beschikbaar. 

Bekijk onze veelgestelde-vragen-pagina ook voor antwoord op vragen over onder andere  internet, telefonie, e-mail, glasvezel etc.